“EMPLOYER BRANDING” KAO ALAT ZA UPRAVLJANJE LJUDSKIM RESURSIMA U PRIVLAČENJU TALENATA – STUDIJA SLUČAJA Y GENERACIJE U SRBIJI – CDT Baza znanja

“EMPLOYER BRANDING” KAO ALAT ZA UPRAVLJANJE LJUDSKIM RESURSIMA U PRIVLAČENJU TALENATA – STUDIJA SLUČAJA Y GENERACIJE U SRBIJI

[FEM]

Autori: Tatjana Mamula Nikolić1, Mirjana Nećak2

1 Metropolitan University, Faculty of Management, Tadeuša Košćuška 63, 11000 Belgrade

2 Faculty of Political Sciences University of Belgrade, Jove Ilića 146, 11000 Belgrade

SIŽE RADA:

“Employer Branding” je relativno nov, ali neophodan alat za (HR) menadžere ljudskih resursa, posebno danas kada Y generacije stupaju na tržište rada. Y generacija je orijentisana na ciljeve, tehnološki pametna, angažovana i zahteva puno fleksibilnosti. Promena u tradicionalnim oblicima zapošljavanja i zadržavanje talenata brzo postaje imperativ kompanija širom sveta. Kroz istraživanje Y generacije analiziramo kako poslodavci treba da inoviraju svoju kompaniju kako bi privukli, ali i zadržali talente.

Ovaj rad istražuje kako “Employer Branding” može pomoći menadžerima ljudskih resursa u promovisanje kompanije i stvaranje brenda poželjnog poslodavca za potencijalne zaposlene koji će se zatim i zaposliti i zadržati dugoročno u kompaniji. Ovo je priličan je izazov za kompanije u vremenu kada je društvo okrenuto inovacijama, napretku digitalnoj transformaciji i ovaj koncep je potrebno razumeti kao i osobenosti Y generacije sa osvrtom na istraživanja u Srbiji.


KORIST RADA U BAZI ZNANJA ZA KOMPANIJE:

Ovaj rad je koristan kompanijama jer većina njih ima izazove u pronalaženju mladih talentovanih kadrova a potom i njihovom zadržavanju. Posle prakse i stečenog iskustva oni traže nova radna mesta i fluktiraju. Ovaj rad opisuje generaciju Y/ Milenials sa jedne strane kao i faktore u kombinaciji koji stvaraju angažovane zaposlelene koji žele da ostanu u kompaniji.

KORIST RADA U BAZI ZNANJA ZA KONSULTANTE:

Za konsultante je ovo koristan rad, jer mogu koristiti rezultate i analizu istraživanja ponašanja generacije Y/ Milenijals ( u Srbiji) u svom radu sa klijentima, Ovo istraživanje i njegovi rezultati će im pomoći da preciznije opišu i analiziraju ponašanje potrošača generacije Y i pomognu klijentu da privuče talentovanu mlađu generaciju, obuči je i zadrži kako bi ostvarila konkurentsku prednost na tržištu rada. Privlačenje talenata zahteva dobro poznavanje ciljne grupe, ali i spremnost poslodavca da bude fleksibilan i samo-usavršava se.

PREDLOG PRIKAZA RADA U BAZI ZNANJA:

Od ovog rada moguće je kreirati infografike, koja bi vizuelno predstavila konkretne uporedne razlike i sličnosti u ponašanju generacije Y generacije. na Balkanu u odnosu na do sada jedino dostupna Svetska istraživanja.

LINK:

https://we.tl/t-UlhWDzx9dK

Leave a Reply

Your email address will not be published.